piatok 16. augusta 2013

Mobilný internet aka mobil mi prirástol k ruke

Hi Bye Tank from Love Junkee on Storenvy 





Už dlhšiu dobu som nenapísala žiaden článok, pretože som skutočne nevedela, o čom by mohol byť. Keď som sa však nad tým všetkým tak zamýšľala, napadlo ma, že by som mala nachvíľu vypnúť a prestať. Nachvíľu sa vynoriť z toho internetového sveta a začať vnímať viac okolitý svet (nie žeby som ho nevnímala, ale chápete, ako to myslím). A práve vtedy ma napadla táto téma, hoci trochu nezvyčajná. 


Mobilný internet. Tento výraz znie síce veľmi formálne a fádne, človek by sa čudoval, koľko divov môže s nami ľuďmi urobiť. Dokonca by som povedala, že nás dokáže manipulovať!

Áno, je to tak. Internet v mobile by chcel mať v tejto dobe hádam každý. Ale keď sa nad tým zamyslíte- je to naozaj správne? Veď predsa nosiť telefón neustále vo vrecku a mať ho vždy a všade pri sebe- to je ešte fajn, ale mať ho v jednom kuse v rukách a neprestajne do neho čosi vyťukávať- to vám môže prísť už celkom choré. A nevyvraciam vám to. A teraz si môžete pomyslieť: ale keby som mal/a mobilný internet, používala by som ho vyslovene len na dôležité veci. Vedel/a by som sa ovládnuť.                                  HA-HA. Skutočne? Pokiaľ ste členom aspoň dvoch sociálnych sietí ako je Twitter, Facebook alebo Instagram... hovorím vám, hneď by ste ten telefón vytiahli. Dobre, možno preháňam... Možno by ste nemeškali do školy, kvôli tomu, že by ste sa po ceste niekoľkokrát zastavili, odfotili poondiaty strom a pridali ho na instagram... ako ja. Alebo by ste sa nemuseli zdržovať čítaním noviniek na domovskej stránke Twitteru na ceste zo školy... ako ja. Ale garantujem vám, že by ste ten mobil používali oveľa častejšie, na čokoľvek. 




 

Uznávam, v niektorých situáciach je mobilný internet naozaj potrebný a svoj život si bez neho nedokážem predstaviť. Veď ako by som sa napríklad na písomke z chémie vynašla, keby natrafím na nejaký vzorec, o ktorom som v živote ani nesnívalo?

I simply google it, b**ch! 



Google


A to je dôvod, prečo si ho nechcem zrušiť (a existuje ešte mnoho podobných situácii, ktoré sa netýkajú školy, ako napríklad, keď ma mamina kdesi na diaľnici poprosí, aby som jej vygooglila populáciu Varšavy). Ale niekedy sa naozaj cítim previnilo. Je síce pravda, že internet je v súčasnosti neodlúčiteľnou časťou väčšiny dnešných ľudí. Ale nemali by sme zabúdať, že ozajstný svet je okolo nás a  vážiť si každý moment strávený s rodinou alebo priateľmi. A práve preto musím občas skočiť do nastavení telefónu, nájsť ikonku mobilné dáta a nastaviť režim off. A až vtedy začínam skutočne žiť...  :)
 

 (24) Tumblr





4 komentáre:

  1. Skutočne na zamyslenie ;) ... a súhlasím s tebou :) .. ja pre istotu nemám mobilný internet, stačí keď je už pomaly na každom treťom kroku wifi... na počudovanie si občas dávam mobil aj ja offline..aa to aj doma... niekedy ma to už otravuje keď mi v kuse pípa ;D ... zaujímavé je že mi to občas ani nechýba(čomu som aj úprimne rada)... inokedy neviem čo skôr ;D ... hrozné ako nás tento elektronický svet ovláda :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. celkom som sa zamilovala do tvojho blogu :3 ♥

    OdpovedaťOdstrániť