nedeľa 29. septembra 2013

MacklemorexRyanLewisOthersideReaction

Ahojte.


Kedy ste naposledy počúvali nejakú pieseň, nad ktorou by sa dalo poriadne zamyslieť? Neviem ako vy, ale ja dávno. A veľmi ma mrzí, že čím starší tento svet je, tým menej takýchto veci vychádza. Nie som síce najväčší znalec vývoja hudby, ale nemyslím, že som jediná, ktorá si to myslí.
 Keď som však prednedávnom narazila na Macklemorovu (prod. Ryan Lewis) youtube page a vypočula som si niektoré z ich najsledovanejších skladieb (konkrétne teraz budem rozprávať o Otherside), nezmohla som sa na slovo, bolo mi doslova do plaču. Už len z toho, že sa našiel niekto, kto KONEČNE nerepoval o drogách ako o najväčšom dare z neba, ale povedal to, čo je V SKUTOČNOSTI pravda. V jeho texte som našla obrovský význam a celkovo mi doslova kradol myšlienky. Keby som mala možnosť niektorú z celebrít stretnúť osobne, medzi poprednými miestami by bol určite on. Teraz vám však dám link na Otherside, aby tí, ktorí ju ešte nepočuli, vedeli, o čom vlastne rozprávam.




Toto sú slová k nej (preklad)
(čiernym som vyznačila to, čo sa mi najviac páči)

Přivalil se, zeptal se ho, co to popíjí
Řekl "Houbu, chceš to zkusit, kámo?
To je to, co tam cucá i Weezy, co?"
A hafo dalších raperů, co batlujou
Jo jo, vysolil pětikilo
A on mu podal ten kelímek
Má barvu růžovýho zajíčka, o tom už jsem slyšel
Konečně pochopil, proč je kvůli tomu takovej povyk
Pak si trochu usrkl a seděl v limuzíně
Říkal si sám sobě, jakej je borec
Neměl vůbec tušení o tom, že je na tom závislej jako na perníku
Není to šlehnutí, jako šlehnutí od biče
Zavřel auto a odpálil brko
Potáhnul a polknul
O pár měsíců později začal bejt závislej
Každý brko míchal s tou růžovou sračkou
Ale, sakra, on miloval ten pocit
Když mu krk svlažil chlast smíchaný se sirupem na kašel
Je to tak zdravý
Medicína zmírnila jeho nemoc
Tekuté štěstí ale něco stojí
Probouzí se, politej studeným potem, všechno ho svědí a kouše
Nejradši by vyskočil z kůže, která mu už stejně nesedí
Utíká, sežene další flašku, jen pro těch pár hltů
Míří vstříc dnu, nemůže se z něj dostat
Ani ho nenapadlo, že by měl problém
Už ale nemohl usnout, bez toho aby se s ním pokoj točil
Napadlo ho, že si možná dal až moc
Moc toho sirupu na kašel
Jeho víčka se zavřela
Opřel se v křesle, křečovitě držel ten kelímek
Jeho holka přišla o pár hodin pozdějc
Mluvila na něj, třásla s ním, ale on už nikdy nevstal



Nikdy už nevstal, on už nikdy nevstal
Žijeme na prahu smrti, říkame si,že to nebude náš případ
Že takhle my neskončíme,Že takhle my neskončíme, Že takhle my neskončíme

On je jenom chtěl bejt jako oni
Chtěl jen rapovat jako on
My rappeři podceňujem sílu
A vliv, jakej máme na tyhle děcka
Brko se posíla, popel v plechovce, pytlík schovanej, prohlídka agenty FBI
Ve skutečnosti většina lidí co takhle rapuje
Mluví o nějakejch sračkách, který ani nezažili

Překvapení, víte jak to chodí
Chycený v krabici, nahrávky se neprodávaj
Řiď se vzorcem: násilí, drogy a sex, to prodává

Tak se snažíme abychom zněli jako někdo jiný
Tohle není Californication
Není žádný způsob, jak udělat tenhle chodník slavnym
Sirup, valium a zase znovu
Skončíš zlomenej, zdeptanej a úplně prázdnej
I když tak žije Lil Wayne
Nepřispívá k tomu být kreativní
A já to vím, protože je to můj oblíbenec
A já to vím, protože jsem jel na tom samým
Snažil jsem si objasnit ty sračky, po tom co jsem ho poslouchal
Ale on je mimo, trochu jsem se napil, odpadl nebo hrál Playstation
O několik měsíců pozdějc jsem v tý stejný situaci
Nenapsal jsem žádnou písničku, jsem jedno velký zklamaní
A věř mi že to není pocit jako v extázi
když je ti 25 a přestěhuješ se zpátky k rodičům


Viděl jsem umírat sny mejch kámošů
Viděl jsem, co si nalhávají
A že "tráva není droga" - to je lež
Každej den je stejnej
Viděl jsem jak oxycontin vzal tři životy
Vyrůstal jsem s nima, hrál si s nima
Viděl jsem, jak kokain vytahuje z lidí to nejhorší
Podvádíš a lžeš
Přátelství skončí, žádný pokoj na duši
Krádeže a braní čehokoliv co by ti mohlo slepit tvojí rozbitý já
Zlomenej, beznadějnej, bez cíle
Jediný co vidíš je dealer co dodává
Ten nával, ta droga, to opojení
Ty pilulky, ten haš, ta tráva
Říkáš si, to bych nezkusil, ne tuhle drogu

A rosteš, ale někdo nedoroste
čekáš, až se zasekneš
Koukáš se do zrcadla a říkaš si, nemůžu uvěřit, co se ze mě stalo
Přísahal jsem, že se mě bude Někdo
A vyrůstal, každej roste
Zaprodali jsme naše sny a naše potenciály
Abychom unikli tomu vzrušení
Jen se musím držet, musím se držet
Hollywoode, tady mě máš!


(www.karaoketexty.sk)






Ako si môžete všimnúť v prvej časti hovorí o príbehu mladíka, ktorý bol závislý na jednej droge a nakoniec zomrel.
V druhej časti už hovorí o sebe ( on chcel len byť ako oni...). Veta: my reperi podceňujeme silu a vplyv, aký máme na tieto decká... really? Kto by repoval o niečom takomto v dnešnej dobe? Tak za toto ho úplne uznávam. Moja najobľúbenejšia časť je však táto (úplne ma presvedčila o tom, že Macklemore je top of the top)

Není žádný způsob, jak udělat tenhle chodník slavnym
Sirup, valium a zase znovu
Skončíš zlomenej, zdeptanej a úplně prázdnej
I když tak žije Lil Wayne
Nepřispívá k tomu být kreativní
A já to vím, protože je to můj oblíbenec
A já to vím, protože jsem jel na tom samým
Snažil jsem si objasnit ty sračky, po tom co jsem ho poslouchal
Ale on je mimo, trochu jsem se napil, odpadl nebo hrál Playstation
O několik měsíců pozdějc jsem v tý stejný situaci
Nenapsal jsem žádnou písničku, jsem jedno velký zklamaní
A věř mi že to není pocit jako v extázi
když je ti 25 a přestěhuješ se zpátky k rodičům


Viděl jsem umírat sny mejch kámošů
Viděl jsem, co si nalhávají
A že "tráva není droga" - to je lež
Každej den je stejnej
Viděl jsem jak oxycontin vzal tři životy
Vyrůstal jsem s nima, hrál si s nima
Viděl jsem, jak kokain vytahuje z lidí to nejhorší
Podvádíš a lžeš
Přátelství skončí, žádný pokoj na duši
Krádeže a braní čehokoliv co by ti mohlo slepit tvojí rozbitý já
Zlomenej, beznadějnej, bez cíle
Jediný co vidíš je dealer co dodává
Ten nával, ta droga, to opojení
Ty pilulky, ten haš, ta tráva
.
.
.


Nejde len o to, o čom repuje, ale ako to celé podal, ako to bolo spracované aj z hľadiska hudby a videoklipu. Myslím, že touto piesňou sa táto dvojica, ktorá sa preslávila hitom "Trift shop"  u mnohých ľudí, ktorí sa aspoň trochu vyznajú a zaujímajú o hudbu, zapísala výborne. Čo ma však strašne štve je to, že nie som dostatočne šikovná na to, aby som o nich bola schopná vedieť škôr. Tá pieseň je na YOutube už od roku 2011 ale ja sa o nej, samozrejme, dozviem až po tom, ako sa preslávia. (čoužž)

Neviem, možno vás tento článok vôbec nazaujal a možno si mylsíte, že som zvláštna, že sa takýmito vecami zaoberám. Ale ak ste si dali námahu tento článok prečítať (a hlavne si vypočuli tú pieseň a prečítali preklad), tak som vám mega vďačná, pretože preto som ho vlastne napísala.


That´s it.


2 komentáre:

  1. jedna veľká pravda:) pekne si to napísala, Macklemore si zaslúži obdiv.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. neviem, či si počula už pesničku WINGS alebo Same Love od neho,keď nie určite odporúčam!:).
    proste pre mňa ten najdokonalejší raper vôbec :).

    OdpovedaťOdstrániť