sobota 9. novembra 2013

Mladosť

Mladosť...

Pre niekoho to môže byť relatívny pojem, niekto to berie ako presné rozmedzie určitého veku. Ja si však myslím, že mladosť u nás zostáva naveky, len čím sme starší, tým sa menej prejavuje. Veď byť mladý znamená mať v rukách majetok, ktorý si človek nekúpi- slobodu. 
Avšak bohužiaľ, s pribúdajúcom vekom nám z nej ubúda. 

Niekedy sa zamýšľam nad tým, čo bude ďalej. Čo sa stane, keď môj čas vyprší a mladosť začnú postupne nahrádzať povinnosti a starosti. Odjakživa som túžila vyrásť a odísť si za svojim cieľom. Veď ako každý mladý človek v súčasnej dobe, mám určité sny a ambície, túžby a očakávania. 
Otázkou je, či sa naozaj vyplnia...

Povieme si, že sa konečne chceme postaviť na vlastné nohy, ale zabúdame, že osamostatnením čiastočne strácame slobodu (v tom slova zmysle, že už nebudeme môcť byť takí bezstarostní, ako sme bývali) a tým pádom aj mladosť. A možno sa zdá, že sme na dobrej ceste, ale nikdy nevieme, aký osud nás čaká a čo nám môže našu cestu skomplikovať. A tu odpovedám na položenú otázku. NIKDY nevieme, či sa naše sny vyplnia a či úspešne dosiahneme svoje ciele. A práve preto sa bojím toho momentu, keď začne moje obdobie mladosti... starnúť.

Veď komu je lepšie ako mladému a slobodnému človeku? 
Väčšinou nemáme nijaké vážne povinnosti. Nadávame na školu, ale čo je to v porovnaní s dnešným krutým svetom, ktorý nechá umierať nevinných ľudí, ktorí nemali silu podriadiť sa jeho podmienkam? 

Prednedávnom som počas jednej hádky vravela mame, že sa neviem dočkať, ako odídem z domu a založím si vlastný život. Tá mi iba ironicky odpovedala: "Vážne?". Pred pár dňami sa však môj názor čiastočne zmenil. Rozprávala som sa s človekom, ktorý mal problém s hľadaním si práce a v jeho zúfalom pohľade som videla, že mu, bohužiaľ, nepomôžem. Zrazu mi povedal: "Ani nevieš, ako ti závidím tvoj vek..." A v tej chvíli som vedela, že ja si ho závidím tiež.

Treba si uvedomiť, že kým sme mladí a slobodní, máme obrovskú silu. Je to čas, kedy máme právo urobiť chyby. Máme právo vyjadriť svoj názor, bez toho, aby sme sa báli následkov. Môžme si takmer bez akýchkoľvek obmedzení riadiť svoj život bez toho, aby sme sa podriaďovali druhým. Máme právo byť drzí a neskúsení. Môžeme dostať druhú šancu a vieme, že prinajhoršom dostaneme aj tú tretiu. 

Áno, týmto chcem povedať, že kým sme mladí, sme sťastní. Je to pravdepodobne jedno z najkrajších období nášho života, ktoré by sme si nemali nechať ujsť.

Mladosť.


4 komentáre: