pondelok 2. decembra 2013

Dreams

Prebudila som sa a odrazu som si želala vrátiť späť ten neopísateľný moment, ktorý, bohužiaľ, už pravdepodobne nikdy nevrátim. 
Nejde to.
 Jedna z mála vecí, ktorú človek v dnešnej dobe takmer nedokáže ovplyniť.
  sny
 
Hoci mným ľuďom sa zdá, že sa im sny nesnívajú, nie je to pravda. Každému z nás sa niečo sníva, problém je v tom, že častokrát si po prebudení sen nepamätáme. Ja môžem s radosťou povedať, že som človek, ktorému sa sníva veľmi často a moje sny sú natoľko živé, že si pamätám všetko do detailov. 
Čo môže byť niekedy pomerne skľučujúce vzhľadom na to, že sníva sa nám väčšinou o veciach, ktoré sú v našom podvedomí a v skutočnosti ich potláčame. Môžu to byť obavy, očakávania, predtuchy...

Podľa vlastnej skúsenosti dokážem usúdiť, že existuje NESPOČETNE veľa rôznych "typov" snov. A keďže spánok a snívanie patria k mojim obľúbeným činnostiam, môžem vám o niekoľkých porozprávať.

sny o páde

Tento "typ" sna sa mi sníval už veľmi veľakrát. Nedokážem však povedať z akého dvôvodu. Vždy na konci pádu, keď už by som mala zomrieť, sa náhle strhnem a prebudím. Vnímam to celkom negatívne, pretože mám pocit, akoby to predchádzalo nejakému "pádu" v skutočnom živote. 

psycho sny

Pred pár dňami sa mi sníval sen o tom, ako sme nadránom odchádzali na lyžovačku... Všetci už boli v aute a čakali len na mňa, pretože som si spomenula, že si musím ísť ešte pre mobil (čo je tiež riadna blbosť, keďže telefón je asi prvá vec, na ktorú pri odchode z domu myslím :D). Keď som vyšla hore do kuchyne a prechádzala cez úzku chodbu, ktorá vedie do mojej izby, na jej konci som uvidela čiernu postavu. Neskutočne som sa zľakla a bežala napsäť dole, zatiaľ čo postava išla na opačný koniec. Keď som pribehla ku vchodovým dverám, neočakávane sa ku mne blížila tá istá siluleta a v ruke držala nôž. 
A potom som sa prebudila do školy.
 Dobré ráno :))
 
 sny o snoch
 
Teraz aby som prešla na trochu pozitívnejšiu tému- často sa mi sníva o tom, po čom túžim. Niekedy sú však tieto veci ťažko dosiahnuteľné a preto  sa mi o nich sníva "iba vo snoch". Avšak ja sa do každého natoľko vžijem, až nadobudnem pocit, že sa to deje v skutočnosti a keď sa prebudím, na malú chvíľku si myslím, že sa to vážne stalo. Potom ale zistím, že to bol iba sen a vtedy príde ten zvláštny pocit smútku a túžby vrátiť sa späť.

 boje

Celkom zvláštna kategória. Keď som bola malá, tento sen sa mi sníval akoby po "sériach"... Každú noc som proti niekomu na určitom mieste bojovala (raz to bolo u babky v poľovníckej izbe- don´t judge :D). Bolo to fakt psycho, lebo vždy som sa neskutočne bála, čo sa mi stane (keďže som väčšinou nevedela, že ide o sen). Našťastie som vždy vyhrala. Je to zvláštne, lebo keby prehrám, zomriem. Rozmýšľala som nad tým, že človek možno vo sne vlastne nikdy neumiera, pretože tento "stav" nepozná.


 mix

Tak toto pozná jednoznačne každý. A pravdupovediac, je to určite ten najčastejší typ. 
Ide o sen, v ktorom sa odohrá strašne veľa vecí naraz a väčšinou sa v nich zobrazujú známi ľudia na známych miestach. Počas dňa myslíme na mnoho vecí a zvonku dostávame veľa podnetov, ktoré zachytáva naše podvedomie. Keď zaspíme a začneme snívať, všetko sa to akoby "vynorí" a zmieša dokopy. 
A nakoniec z toho vznikne niečo úplne nezmyselné no zároveň vtipné. 

signs?
 
Stalo sa vám niekedy, že ste ste mali sen o niekom a na ďaľší deň ste tohto človeka stretli? (samozrejme nemyslím niekoho, koho stretávate každý deň). Alebo sa vám snívalo dajme tomu o nejakej piesni a v nasledujúce ráno ju hrali v rádiu? Pretože mne áno a v poslednej dobe dosť často.


Samozrejme, je toho mnohonásobne viac, ale to by som musela písať ešte dlho, no čas ma nepustí:) 
Avšak myslím, že táto téma je veľmi zaujímavá a existuje o nej x článkov a úvah. 
Sny sú bezpodmienečne nazvláštnejšie javy, ktoré sa dejú v našom tele a veľmi si ich neviem vysvetliť, no som rada, že existujú. Sen ma mnohokrát rozplakal, vyľakal a, samozrejme, inšpiroval. Vďaka snom sa môžme aspoň nachvíľu ponoriť do nášho vlastného sveta a užiť si každý jeho moment naplno. Možno vám to tak nepríde, ale zamyslite sa nad tým. Koľkokrát ste sa zastavili pri niekom so slovami: "Dnes sa mi snívalo....". 
Nie? Tak ste si tento sen nechali pre seba ako spomienku na niečo, čo vo vás navždy zostane. 
Rozpamätajte sa a uvidíte, že aspoň jeden taký sa nájde.
 
:)


1 komentár:

  1. Môj najhorší sen bol prednedávnom. Tak veľmi sa snažím zabudnúť na istú osobu až som myslela, ze som konečne zabudla. Ale ten krásny sen mi vsetko pripomenul. Najradšej by som sa nikdy nezobudila :/ . Inak veľmi pekny článok aj celkovo celí blog :)

    OdpovedaťOdstrániť